четверг, 21 января 2016 г.

Дистанційне навчання. Українська мова. 9 клас.

БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ: СМИСЛОВІ ВІДНОШЕННЯ МІЖ ЙОГО ЧАСТИНАМИ
І Опрацюйте теоретичний матеріал  підручника на с.154-155.
ІІ.  Дослідження-аналіз з елементами зіставлення
·         Проаналізувати будову безсполучникових складних речень. Зробити висновок щодо структури їх. Свої міркування зіставити з теоретичним матеріалом підручника.
Жайворонки дзвенять у синьому небі, пшениця колосом шумить на полях від Полісся до Приазов’я (А. Малишко).
Тихо шелестіло листя верболозу; сичала під ногами гостролеза осока; щуча хлюпнуло, закрутивши смерчем воду; бабисько зелене витріщило очі; джмелі та бджоли дзвеніли біля квітів... (Ю. Збанацький).
ІІІ Виконати вправу 245.
ІV.Вибіркова робота
·         Виписати спочатку безсполучникові складні речення з двома частинами, потім — безсполучникові складні речення, що складаються з трьох і більше частин. Накреслити схеми речень.
1. Сонце ще не зійшло, над очеретами й водою стояв попелястий туман. 2. Час минав, спливало надвечір’я, небо супилося, затягуючись хмарами. 3. Дедалі меншало туману по річкових видноколах, туман розсіювався й підносився догори, далеч понад ранковим Дніпром глибшала й прозорішала, вода все помітніше міняла відтінки. 4. Розвиднялося, сонце зводилося з-за обрію неймовірно велике, розжарене, з мученицькою усмішкою на виду (З тв. Є. Гуцала). 5. Над Антарктидою формуються потужні повітряні течії, від її берегів починають свій шлях крижані мандрівники — айсберги, надра материка приховують величезні поклади корисних копалин (С. Косар). 6. До землі тулилась осінь, далекі вітри віщували негоду, все принишкло, замовкло (О. Лупій).
·      V.   З’ясуйте, що виступає засобом зв’язку в безсполучникових складних реченнях.
Методичний коментар. Основним засобом зв’язку в безсполучниковому складному реченні є інтонація, яка не тільки об’єднує частини речення, а й виражає смислові відношення.
 VІІ. Виконайте вправу 248.
·   VІІІ. Випишіть  5–6 народних висловів у формі безсполучникових складних речень. Визначити смислові відношення, накреслити схеми.

Комментариев нет:

Отправить комментарий